A nagy sikerre való tekintettel meghosszabítva tekinthető meg két kiállításunk: a Két Paletta – Modok Mária és Czóbel Béla 2.0 kiállítás a Czóbel Múzeumban április 30-ig, A tökéletesség pillanatai szobrászati kamarakiállítás a Kmetty Múzeumban május 21-ig, csütörtöktől vasárnapig 10-18 óra között látogatható.

A Ferenczy Múzeumi Centrum szobrászati gyűjteményét jellemezően formáló és azt reprezentáló összeállításban az átfogó tendenciák, stílusok és kiemelkedő művészeti karakterek bemutatása révén megismerhetjük a plasztikák tökéletes anatómiára, a részletekre és a történetmesélésre való összpontosítása mellett a “felszín alatti” érzékelés kifejezésmódjait. A látvány és az attól való elvonatkoztatás tökéletes pillanatainak ábrázolásain a fény és árnyék, anyag és forma játékának kölcsönhatásai domborodnak ki.
Kiállító művészek: Asszonyi Tamás, Ifj. Blaskó János, Csíkszentmihályi Róbert, Farkas Ádám, Farkas Zsófia, Ferenczy Béni, Holdas György, Imre Mariann, Kerényi Jenő, Kucs Béla, Ligeti Erika, Lois Viktor, Matyófalvi Gábor, Mészáros Dezső, Németh Ágnes, Papachristos Andreas, Rózsa Péter, Smetana Ágnes, Szentirmai Zoltán, Z. Gács György.

A Két Paletta újdonsága az FMC gyűjteményéből Czóbel Béla két nagyméretű női portréja, korai németországi grafikái, valamint Modok Mária Matisse-os csendélete, és absztrakt városképe, valamint Klein Gábor magángyűjtő becses darabjai közül egy Czóbel önarckép és egy kislányportré.

A közkedvelt művészpár kapcsolata a harmincas évek derekán kezdődött. Czóbelt Lehel Ferenc festő hozza a városba, ekkor ismerkedik meg Modokkal. A körülmények úgy hozzák, hogy hosszú bensőséges levelezésük alatt 1939-re mindkettőjük házasélete megszakad, és egy év múlva, szilveszterkor egybekelnek Szentendrén. A művészpár kivételes helyzetben van azzal, hogy az 1946 utáni kulturális bezártságban, amikor megszűnnek az egyesületi találkozók is, ők szabadon utazhatnak, Párizsban találkozhatnak régi barátaikkal, ott tölthetik a teleket.
A képzeletbeli művészeti utazás Czóbelnek a 60-as években Szentendrén, és az utolsó években a Kelenhegyi műteremben készült bensőséges hangulatú képeivel indul. Melléjük kerülnek Modok Mária Párizsban és Szentendrén festett virágcsendéletei, enteriőrök, amelyeken felismerhetőek a múzeumra hagyott bútoraik, dísztárgyaik, a Czóbel-házat körülvevő kert, a Kelenhegyi műterem udvarra nyíló üvegajtaja, a nagy piros napernyő, amely alatt egykor Mária üldögélt, már szinte emlékképekként tűnnek elő a derűs színek és vonalak sűrűjéből. A hintaszék és a komód több festményen szerepelnek, itt most felidézik a küzdelmes, de tevékeny életet élő két kiváló művész egymást támogató, derűs jelenlétét Szentendrén. A kiállítás anyaga aztán tematikai osztásban mutatja be egymás mellett az életműveket. A korai alkotások mellett, önarcképeken, gyermekábrázolásokon, aktokon és városképeken keresztül tekinthetünk bele a két egymás mellett futó alkotói munkába.